Peugeot

Peugeot

 
През 1810 г. превръщането на една мелница в стоманолеярна поставя началото на индустриалната история на Peugeot, мечтата на братята Жан-Пиер и Жан-Фредерик Пежо. Дейността се разраства, започва производството на мелнички за кафе, банели за корсети, шевни машини... Предприятието има нужда от нови мощности и така се създават фабриките Оденкур, Валентини, Болиьо, Пон-дьо-Роад, в люлката на Peugeot, Франш-Конте.
И от стоки да бита, през 1886 г. Peugeot се накочват към производството на велосипеди и мотопеди. Пет години след това се появяват и първите автомобили.
В началото на 20-и век, Peugeot произвежда 50% от френските автомобили, които вече се продават в Европа и в Латинска Америка. Международното развитие на марката се засилва в края на 90-те години благодарение на 206, чиито продажби надвишават 800 000.
Първият автомобил, оборудван с двигател на Daimler и наречен Тype 2, както и последните разработки на Peugeot са плод на предприемачески дух на семейството от Източна Франция. Започнала с няколко коли годишно, днес марката произвежда хиляди единици дневно от общо 18 семейства леки и товарни автомобили.
Лъвът
През 1858 марката избира лъва за свой знак. Той е депозиран в Имперската Консерватория на Изкуствата и Занаятите на 20 ноември. Лъвът е избран по аналогия със зъбите на трионите Peugeot, за да символизира : здравината им, гъвкавостта на лентата, бързината на рязане. Емблемата на марката преминава през различни варианти. Последният Лъв е положен на изключителния модел RCZ е изработен от два вида метал.
Музеят на Приключението Peugeot
През 1982 г. Пиер Пежо, тогава председател на надзорния съвет на PSA, създава асоциацията l'Aventure Peugeot, чиято цел е да съхранява и популяризира наследството на марката.
Музеят l'Aventure Peugeot в Сошо отваря врати през 1988 г. и представя колекции от метални изделия, велосипеди и автомобили. Всеки от тях е поставен в декор от епохата си и показва етапите от развитието на Марката. Колекциите на музея включват 450 автомобила, 350 мотоциклета и велосипеда, над 3 000 предмета, както и документална и фотографска сбирка с повече от 2 милиона екземпляра.
Купе-кабриолет
Едно от най-големите постижения на Peugeot е създаването на силуета купе-кабриолет през 30-те години. 401 е първият модел с оригинална система за задвижване на сгъваемия покрив, който се прибира в багажника. Наследникът на 401 Eclipse, 206 CC допринася за увеличаване на популярността на силуета и световната слава на Peugeot. Продажбите му достигат 700 000.
Двигателите Дизел
Peugeot е лидер в областта на дизеловите двигатели. През 1975, 604 става първият в Европа автомобил, оборудван с турбо Дизел. През 1999 е представен 607 с първия в света филтър с твърди частици. Тази иновация намалява значително емисиите на частици и доказва технологичното предимство на Peugeot в областта на екологията. Днес, повече от 2,3 милиона автомобила на марката са оборудвани с филтър за твърди частици. През 2011, Peugeot ще бъде първият производител на хибриден дизелов двигател, който ще задвижва 3008 Hybrid4.
Трите цифри
В отговор на нарастващото и все по-разнообразно търсене на автомобили, през 1929 г. Peugeot разширява гамата си и я структурира чрез оригинална система за наименоване.
201 става първия модел с име от 3 цифри, които означават :
- първата показва семейството на автомобила и размера му в гамата
- втората – винаги 0 – е свързващия елемент между семейството и поколението на модела
- третата обозначава поколението
Системата на номерата се променя заедно с очакванията на клиентите. През 2004 година цифрите стават 4, за да обозначат моделите, извън традиционната гама, а за отделните силуети в рамките на една моделна гама се въвеждат и букви (2000 година): СС за Купе Кабриолет, SW за семейните автомобили, Tepee за минивановете. Името на новия уникален модел на Peugeot също се състои от букви – RCZ.
Знаковите за Peugeot моделни гами 20х и 40х са единствените разработени без прекъсване в номерацията. Продажбите им са над 26 милиона, което е половината от общите продажби на марката.
Дизайн
Представяйки проекта и амбициите си до 2015 година, Peugeot заявява отново намеренията си в областта на дизайна. Елегантният роадстер с идеални пропорции - SR1 е новия манифест за стил на марката.
Желанието да се предлагат автомобили с неповторим и вълнуващ стил кара марката да създаде център за дизайн още през 30-те години, ръководен от Анри Тома. Класическите линии на 201 отстъпват място на аеродинамиката и така се ражда линията „ракета Сошо“. 402, показан на салона в Париж през 1935 г., привлича погледите с решетката с форма на щит и аеродинамичните калници.
„Погледът“ на автомобила Peugeot е отличителния му белег. Под влиянието на Пол Буво,
Peugeot работи с много престижни дизайнери, които през 30-те години създават силуетите 302, оценени високо от любителите на автомобилната естетика. Стилът Peugeot е обогатен и ръката на торинския дизайнер Пининфарина. Излизането на 403 през 1955 г. дава началото на това сътрудничество, което е особено плодотворно и ражда някои от най-красивите постижения на марката : 504 Купе, 306 Кабриолет или 406 Купе.
Електрически автомобили
Още през 1941 година Peugeot създава лек автомобил с електрически двигател. Няколкостотин VLV се движат по улиците на Париж. През 90-те години прототипът ION, а след него електрическият 106, най-продавания досега автомобил 0 емисии, доказват интереса на марката към алтернативните източници на енергия. През есента на 2010 Peugeot ще се върне на пазара на електромобили с модела iOn.
Въглероден кладенец
През 1998 година Peugeot организира мащабна кампания за научно и екологично меценатство, финансирайки изцяло един новаторски проект. Той се състои във възобновяване на горите в Амазония с цел намаляване на въглерода в атмосферата. Проектът има голям успех и досега са засадени повече от 2 милиона дървета от 50 местни вида.
От големия Bi до електрическия велосипед
Приключението на велосипеда Peugeot започва преди автомобила, през 1886, и то по забележителен начин. Появява се „le grand Bi”, чието колело е с диаметър 1,35 м. Скоро след това, екзотичният модел отстъпва място на велосипедите с еднакъв размер на колелата.
През 1890 година Peugeot представя модел, който става много популярен. Lion е елегантен и силен велосипед, значително по-лек от другите модели на пазара (22 кг).
Двуколесните моторни превозни средства
Историята започва през 1898 в завода в Болиьо, люлката на Peugeot. Там са създадени първият велосипед, първият автомобил и първият мотоциклет на марката! През 1904 година Peugeot поставя първия си световен рекорд за скорост и спечелва най-престижните състезания: Гран При на Нациите през 1924, 9 световни рекорда на 515 през 1934 и успеха в Бол д'Ор през 1952, които превръщат Peugeot в легенда.
След войната, мотоциклетът отстъпва място на мотопеда, който се появява през 60-те години. Успехът му е забележителен и само през 1973 година Peugeot продава над 550 000 броя от прочутото семейство „100“.
Днес четвърти производител в света и първи във Франция, с над 20 модела скутери, през 2010 Peugeot Motocycles стана Peugeot Scooters.
110 години след появата на първия мотор Peugeot, марката е заслужила титлата най-стария производител на двуколесни моторни превозни средства в света. През 2010, Peugeot Scooters се завръща и на пазара на електрически скутери с E-Vivacity