Citroën

Ситроена ( IAF  (френски). : [Si.tʁo.ɛn] ; [Ситроен] ) - френски производител на автомобили, основана през 1919 от Андре Ситроен . От 1976 г. става част от групата на PSA Пежо Ситроен , е със седалище в уличната Fructidor в Париж .
Първоначално производител на евтини автомобили за масово потребление с относително прост дизайн, Citroën през 1934 г., стартира революционна и много успешен модел на тяговата на Avant  - Една от първите на предните колела масово производство автомобили (произведени до 1957 г.). Други емблематични модели: на H на Van (1947-1981, «на HY"), 2CV (1948-1990, «Ugly Duckling"), ДС (1955-1975, «богиня") и на CX (1974-1991).


Edit

Айфеловата кула е служил като билборд Citroën 1925-1934
Първият автомобил на Citroën марка. A тип Торпедо 1921
"Traction Avant" с предно задвижване, монокок тяло, хидравлични спирачки и други нововъведения, 1934-1957
История на Citroën започва с раждането на основателя на марката - Андре Ситроен ( FR.  От André-Гюстав Ситроен ), който е роден на 5 февруари 1878 година в семейство на имигранти от Руската империя (Одеса). Противно на желанията на баща си, Андре не продължи семейния бизнес, и се занимават с това, което той харесва. След като завършва Политехническия институт, младият човек отиде да работи в цеха за производство на части за локомотиви. Citroën бързо постига успех и през 1908 г. той става технически директор на завода Mors (инж.) . Благодарение на подобряването и модернизирането на продажбите производствени скочи до небето. По време на войната, растението преминали към производството на необходимото оборудване, и първата кола, произведена след неговото завършване. 
Andre Citroen произведени черупки за Франция по време на Първата световна война , и след края на войната той напуска фабриката, но това не беше продукта. В 1919 компанията започва да произвежда автомобили. Първият модел, тип А , проектирана от Андре Ситроен за приятеля си Жул Salomon ( FR.  Jules на Salomon ), главен дизайнер на най Le Zèbre . Тип А е на стойност 7950 франка - за смешна сума пари през 1919 г., но този модел е първият в Европа, в която са монтирани електрически стартер и светлини. Тип А разработен скорост от 60 km / h.
Citroen е отличен продавач - той използва Айфеловата кула като най-голямата в света рекламна медия, както е записано в Книгата на рекордите на Гинес . Той също спонсорирана експедиции в Азия ( FR.  Croisière Jaune ) и Африка ( FR.  Croisière Noire ), предназначен да демонстрира потенциала на половин песен, разработена във връзка с Адолф Kégresse , изграждане на война, подобна машина Николай II на . Експедицията участват учени и журналисти , които са предоставили огромен успех.
Фокусирани върху производството на евтини и непретенциозни машини, компанията получава втори опит, казват те, "ябълката" - произвежда много прост модел 5CV. Това беше един компактен автомобил с 4 цилиндъра, без предни спирачки с елиптични листови ресори предни и задни, надеждни и адаптирани към селски пътища. В 1921 Citroën пуска таксита, и след десет години почти 90% от кола такси флота в Париж сме известен име «Ситроен».
В 1924 Citroën започва да работи с американски инженер Едуард Бъд , който през 1899 г. участва в развитието на случаи за вагони от неръждаема стомана , включително за Pullman . Бъд също започва да произвежда стоманени тела за много автомобилни производители, и в 1928 Citroën първи използва метален корпус в колите си.
Скоро конкуренти все още използват дърво като основен материал в конструкцията на каросерията, ние сме изправени пред автомобилния пазар с нов дизайн. Citroën е станал на мода, а компанията е претърпяла сериозна загуба. Опитвайки се да се оправи положението, ситроена е разработила революционна теглещата на Avant , който има три важни характеристики: Изцяло метален монокок тялото , предно предаване и независими окачване на предните колела. В допълнение, на 1933 Ситроен освободен Розали  - първият в света сериен автомобил с дизелов двигател , създаден от Хари Рикардо .

Michelin EpochEdit

2CV, 1987
DS 23 Pallas
Въпреки успешното решаване дизайн, "Traction Avant" е твърде скъп за производство, което доведе до почти пълно финансов колапс Citroën. В 1934 г. компанията за дълг отива в най-големия си кредитор на Мишлен . За щастие на Michelin, на пазара се срещна с Traction Avant с отворени обятия.
По време на французите германската окупация по време на Втората световна война Citroën дизайнери продължи работата си при стриктна конфиденциалност и създаване на идеи, които по-късно бяха въплътени в модел 2CV и на DS . След войната компанията Citroën възобновява производството на старите модели на "Traction Avant» - 11CV и 15CV. На една от последните коли от тази серия - 15Н - в 1954 г. за първи път създава хидропневматично окачване (инж.) , В продължение на много години се превърна в запазена марка на Ситроен. 
В 1948 в автомобилното изложение в Париж, компанията представи своята нова кола 2CV , не притежава всички дължими дизайн , мощен аудио двигател (общо 375 куб.см.). Но е много евтин и лесен за да го поддържа в продължение на много години придоби популярност в Франция и по света. 2CV Release продължило до 1990 , не претърпи никакви структурни промени.
В 1955 Citroën показа на света друга легенда - за DS-19 с извънредни външен вид и много ниска талия. В допълнение към революционния дизайн на DS-19 предлага множество технологични иновации: дискови спирачки , кормилни и спирачки, хидро-пневматично окачване (инж.) , Не само осигурява плавно движение, но също така ви позволява да се вдигне или долната част на тялото на превозното средство. В 1968 Citroën DS-19 има завиващи фарове . 
The XM ситроена де 1990 година.
Най-C4 Picasso е ситроена (2013 г.).